Alle cases

Archief - Wilminktheater

Gepersonaliseerde nieuwsbrieven

SPECIFICATIES

Klant:

Archief - Wilminktheater

Opdrachtgever:

Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede

Oplossingen:

E-mailings

ANDERE PROJECTEN

Ticketshop

Ticketshop

Evenals voor wilminktheater.nl is ook Pronuntio op maat gemaakt door middel van building blocks. Het Wilminktheater kan zo per onderdeel haar nieuwsbrieven automatisch laten opbouwen. De standaard voordelen van Pronuntio komen hierdoor nog altijd volledig tot hun recht. Bijzonder is dat door het gebruik van de verschillende building blocks tezamen met de persoonlijke voorkeuren van klanten, de digitale nieuwsbrief er voor iedere klant anders uit kan zien, helemaal op maat. Bij dezelfde verzending kan de ene klant bijvoorbeeld een nieuwsbrief ontvangen met zes berichten over muziek en de andere klant een nieuwsbrief met drie berichten over dans en drie over jeugdtheater. Zo maakt het Wilminktheater optimaal gebruik maken van zogenaamde ‘Persona marketing’: een vorm van klantgericht ondernemen.

 

B-Lex ontwikkelde samen met CRM Factory uit Utrecht de techniek achter deze nieuwsbrief. Per klant wordt gekeken welke voorstellingen hij in het verleden heeft bezocht, binnen welk genre hij het theater het vaakst heeft bezocht en in welke genres hij verder geïnteresseerd is. Klanten kunnen dit laatste zelf digitaal aangeven. Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede wil klanten hiermee zo gericht mogelijk informeren en hen vooral ook meer bij het theater betrekken.

 

Dit unieke klantgerichte nieuwsbrief concept wint op 27 mei 2013 de Gouden Struis-publieksprijs.